FAQ (VEELGESTELDE VRAGEN) MET ANTWOORDEN
 

Wij hebben de meest gestelde vragen met daarbij de antwoorden voor u onder elkaar gezet. Indien uw vraag er niet tussen staat, dan kunt u contact opnemen met ons op 040-2223500 en info@habets-event-support.nl

 

Algemeen

Wat zijn de openingstijden van Habets Event Support?
De openingstijden van ons bedrijf zijn maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. Neem gerust contact op voor eventuele vragen, aanvullende informatie of het maken van een vrijblijvende afspraak. Ook kunt u hiervoor altijd even binnenlopen. Wij denken graag met u mee. Wij zijn ook regelmatig op zaterdag geopend. Indien u er zeker van wilt zijn dat wij er op zaterdag zijn dan kunt u telefonisch met ons contact opnemen via 040-2223500. Buiten kantoortijden kunt u een e-mail sturen naar 
info@habets-event-support.nl De volgende werkdag wordt deze direct behandeld. 

Wat moet ik doen als ik een storing heb aan de geleverde materialen?
Het kan voorkomen dat u een storing ondervindt tijdens het gebruik van onze materialen, wij doen onze uiterste best om dit te voorkomen door de materialen goed te onderhouden. Krijgt u de storing niet verholpen dan kunt u telefonisch contact opnemen met 040-2223500. Dit telefoonnummer staat doorgeschakeld en is dus ook in het weekend en in de avond bereikbaar. Wij zorgen dan voor een passende oplossing. Technische appratuur is bij onjuist gebruik erg schadegevoelig, vandaar adviseren wij u bij enige twijfel omtrent het correct functioneren van de geleverde materialen dan ook direct contact met ons op te nemen.


Ik zou graag advies willen voor mijn feest of evenement, kan dat?
Natuurlijk is dit mogelijk. Wij adviseren u graag en kunnen vrijblijvend een offerte voor u opstellen. Mocht het nodig zijn dan komen wij graag langs voor een bezichtiging op locatie om de situatie te bekijken waar het feest of evenement plaatsvindt. Wij baseren ons advies op diverse bepalende factoren als: locatie eigenschappen, oppervlakte in m2, aantal personen, doeleinde van de beoogde apparatuur, weersinvloeden (indien van toepassing) en natuurlijk onze gespecialiseerde kennis op gebied van licht- en geluidstechniek. 

 

Aanbod

Ik kan het product niet vinden wat ik zoek. Kunnen jullie het dan toch leveren?
Wij hebben een erg uitgebreid assortiment. Hierdoor hebben wij veelal onze hardlopende materialen op de website vermeld staan. Indien u toch niet kan vinden wat u zoekt, neem dan gerust contact met ons op. Wij denken graag met u mee en geven u een advies op maat of een passend alternatief.

Is een artikel op voorraad?
Wij hebben grote aantallen op voorraad. Indien wij een product niet meer op voorraad hebben, dan proberen wij een vergelijkbaar product aan te bieden. Op onze materialen geldt wel op = op. Een eerdere beller is altijd sneller!

 

Huren

Hoe lang mag ik een gehuurd product gebruiken?
De prijzen op onze website zijn dagprijzen. Dat wil zeggen dat u de materialen 1 dag kunt gebruiken. Wilt u de materialen langer dan 1 dag gebruiken, dan berekenen wij voor elke extra dag een staffelkorting. U betaalt dus geen volle dag extra huur, maar ontvangt een korting. Het is mogelijk dat u de materialen (in overleg en wanneer dit binnen onze planning past) een dag eerder geleverd krijgt en dat deze 1 of 2 dagen later retour genomen worden. U betaalt dan enkel de gebruikersdag. 

 

Betaling

Zijn de prijzen exclusief of inclusief BTW?
Indien er maar 1 prijs vermeld staat dan is dit bedrag exclusief BTW. 

Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij Habets Event Support?
De betaling kan vooraf of achteraf geschieden. Dit kan contant, per pin of via IDEAL geschieden. Wanneer de betaling achteraf geschied, dient deze binnen 7 dagen na factuurdatum te zijn voldaan, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Bij een voorkeur voor contante betaling bij levering of retour vragen wij u om een exact gepaste betaling. Ook vernemen wij dit graag tijdig zodat wij de factuur voor u op kunnen maken.


Moet ik borg betalen?
Indien nodig staat dit vermeld op uw offerte/bevestiging.

 

Bestellen

Als ik materialen heb besteld, kan ik deze dan nog annuleren?
Bevestigde orders kunnen kosteloos worden geannuleerd tot 14 dagen voor leverdatum, daarna wordt er bij annulering 50% van het factuurbedrag in rekening gebracht.

Kan ik de bestelling nog wijzigen?
Afbestellingen op bevestigde orders kunnen tot 14 dagen voor leverdatum kosteloos doorgegeven worden. Nabestellingen zijn altijd mogelijk in overleg. 

 

Transport

Wat zijn de transportkosten?
De prijzen op de website zijn exclusief transportkosten. Wij vragen € 0,49 exclusief BTW per gereden kilometer. Het is ook mogelijk om de materialen zelf op te halen en retourneren. 

Wat zijn de mogelijkheden m.b.t. transport van de bestelling?
U kunt de materialen zelf ophalen en retourneren maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. In overleg is dit ook op zaterdag mogelijk. Indien wij de transport verzorgen dan is het mogelijk om een dag (maandag tot en met zaterdag) en dagdeel (ochtend of middag) als voorkeur te doorgeven. Wij nemen dan in de week van de opdracht contact met u op over de exacte tijden van transport. Het kan zijn dat we daarbij niet aan uw voorkeuren hebben kunnen voldoen, wij trachten te allen tijde rekening te houden met uw voorkeuren echter dient dit wel binnen onze verdere facilitaire planning te passen.

 
Hoe worden de materialen geleverd?
De meeste materialen worden in flightcases, kratten, kisten, rolcontainers en/of op pallets aangeleverd. Wanneer deze emballage goederen op locatie blijven staan dan dienen deze bij het retour transport klaar te staan, zoals u de materialen ook van ons heeft ontvangen. 
 

Wat te doen bij schade en gebreken?

U dient de materialen direct bij ontvangst te controleren op eventuele en hoog uitzonderlijke gebreken. Mocht dit zo zijn dan dient u dit direct aan ons te melden. De gebreken die wij na de gebruikersdag vernemen kunnen wij niet meer in behandeling nemen.

 

Retourneren en zelf ophalen

Wanneer dienen de materialen te worden opgehaald en geretourneerd?

Materialen dient u op de gebruikersdag zelf, of één dag voorafgaand aan de gebruikersdag (in overleg en wanneer dit binnen onze planning past), op te halen en de dag na de gebruikersdag (buiten zon- en feestdagen) te retourneren. Wanneer anders overeengekomen dan vindt u dit terug op uw offerte/bevestiging. Dit allen is mogelijk tijdens de openingstijden van ons bedrijf, te weten van 9.00 uur tot 17.00 uur. 

Wat gebeurt er als materialen beschadigd zijn of ontbreken?

U dient de materialen direct bij ontvangst te controleren op eventuele en hoog uitzonderlijke gebreken. Mocht dit zo zijn dan dient u dit direct aan ons te melden. De gebreken die wij na de gebruikersdag vernemen kunnen wij niet meer in behandeling nemen. Bij terugkomst van de materialen in het magazijn worden deze gecontroleerd op vermissingen en beschadigingen. Mochten wij bij controle manco's of beschadigingen constateren, dan worden de kosten die voortvloeien uit een geleden schade verhaald op de huurder. Wij hanteren daarvoor de nieuwprijs of reparatiekosten voor het artikel. Indien ontbrekende materialen alsnog worden geretourneerd, dan worden deze kosten gecrediteerd. 

Personeel

Is het mogelijk om de op- & afbouw en de bediening van de materialen voor ons te faciliteren?

Zowel de op- & afbouw van de materialen als de bediening hiervan kan door ons professionele personeel voor u gefaciliteerd worden. Dit is mogelijk tegen een uurtarief per persoon. Afhankelijk van de samenstelling van de materialen en de omvang van de aangelegenheid is het mogelijk om hiervoor gespecialiseerd personeel in te huren:

Technici €27,- per persoon per uur
Assistent Technici: €23,- per persoon per uur
Faciliterend Medewerker: €22,50 per persoon per uur
Gespecialiseerd Technicus: €30,- per persoon per uur

(Personele kosten worden gefactureerd op basis van nacalculatie mits anders weergegeven in het geoffreerde, bijvoorbeeld personele kosten op projectbasis)

Wij adviseren op- & afbouw werkzaamheden en het bedienen van de door ons geleverde materialen te laten geschieden door technisch onderbouwde personen. Dit om onjuiste omgang met het geleverde en zo eventuele storingen en/of schade te voorkomen.